Konferencē apspriedīs vienotā Latvijas Sabiedriskā medija veidošanu un pasniegs profesionālās ētikas balvu
Piektdien, 27. septembrī norisināsies ikgadējā sabiedrisko mediju konference “Latvijas sabiedriskie mediji un sabiedrība 2024: Ieklausīties, ieraudzīt, izprast”, ko jau trešo gadu organizē Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (SEPLP). Tajā pulcēsies sabiedrisko mediju profesionāļi un nozares eksperti, lai diskutētu par vienotā sabiedriskā medija veidošanu, kā arī pasniegtu Latvijas sabiedrisko mediju profesionālās ētikas balvu. Ikvienam interesantam konferenci būs iespējams vērot tiešraidē portālā Lsm.lv, kā arī sociālo tīklu platformā Facebook.
«Konferencē tradicionāli apspriežam aktuālos jautājumus sabiedrisko mediju jomā, un šogad svarīgākais, protams, ir vienota Latvijas Sabiedriskā medija veidošana. Padome informēs gan par to, kā norit sagatavošanās vēsturiskajam notikumam nākamā gada janvārī, gan par to, kādi uzdevumi vienotajam medijam būs jāsasniedz darbības pirmajā gadā. Zinot, cik liela uzmanība ar šo procesu saistītajām norisēm ir pievērsta sabiedrībā, diskusijā iesaistīsim plašu speciālistu loku,» saka SEPLP priekšsēdētājs Jānis Siksnis.
Konferenci ar uzrunu atklās Eiropas Raidorganizāciju apvienības ģenerāldirektors Noels Kurans, un tās pirmajā daļā SEPLP locekle Sanita Upleja-Jegermane iepazīstinās ar vienotā Latvijas Sabiedriskā medija izveidi un darbības mērķiem, kam sekos nozares ekspertu diskusija par spēcīga sabiedriskā medija ietekmi uz Latvijas mediju vidi.
Vēlāk sabiedrisko mediju ombuds Edmunds Apsalons prezentēs jaunāko pētījumu par Latvijas auditorijas uzticēšanos medijiem, un pēc tam norisināsies arī ekspertu saruna, kā mediju un žurnālistu rīcība šogad ir vairojusi auditorijas uzticēšanos.
«Medija sociālās ietekmes formulā auditorijas sasniedzamības un satura kvalitātes summa ir jāreizina ar uzticēšanās pakāpi – jo augstāka ir auditorijas uzticēšanās medijam, jo lielāka būs tā ietekme uz sabiedrībā notiekošajiem procesiem. Tāpēc konferencē skatīsim tos uzticēšanās kā emocionālas attieksmes faktorus, kas nosaka gan sistēmisko uzticēšanos sabiedriskajam medijam kā sociālam institūtam, gan situatīvo uzticēšanos tā sniegtajiem pakalpojumiem,» norāda Latvijas sabiedrisko mediju ombuds Edmunds Apsalons.
Tiks turpināta arī pērn iedibinātā tradīcija, konferences noslēgumā pasniedzot Latvijas sabiedrisko mediju profesionālās ētikas balvu vairākiem Latvijas Televīzijas, Latvijas Radio un portāla Lsm.lv satura veidotājiem, izceļot izcilu un augstiem profesionālās ētikas standartiem atbilstošu žurnālistikas sniegumu.
Ar plašāku informāciju un konferences programmu iespējams iepazīties: ŠEIT