"Tas notiks visā pasaulē." Kāpēc "Google" draud pamest Austrāliju?
Austrālijas valdība apsver iespēju ieviest likumu, lai risinātu jautājumu par to, vai tehnoloģiju gigantiem būtu jāmaksā par ziņām, kas parādās meklēšanā vai tiek kopīgotas "Google" platformās. "Google" ir draudējis izstāties no Austrālijas tirgus, ja tiks pieņemts jauns likums, kas regulē tā attiecības ar ziņu izdevējiem, ziņo BBC.
ASV korporācija atmet ieceri nodrošināt internetu no gaisa baloniem.
Interneta giganta "Google" mātesuzņēmums "Alphabet" piektdien paziņoja, ka slēdz projektu "Loon", kura iecere bija ar gaisa baloniem nodrošināt bezvadu internetu.
Sabiedriskajos medijos šogad paredzēts attīstīt analītisko un pētniecisko saturu
Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) apstiprinātais sabiedriskais pasūtījums šogad Latvijas sabiedriskajos medijos paredz palielināt īpaši analītiskā un pētnieciskā, kā arī sabiedrības veselībai veltīta satura īpatsvaru.
NEPLP šogad būtiski vairāk atbalstīs vietējā satura raidījumu veidošanu komerciālajos medijos
Lai stiprinātu Latvijas informatīvo telpu un veicinātu vietējā satura raidījumu veidošanu komerciālajās televīzijās un radio, 2021. gada valsts budžetā Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) ir piešķirti 1,38 miljoni eiro. Tā ir vēsturiski lielākā valsts dotācija šim mērķim.
Par Paula jubileju kļūdu atzīst, par Dūpiju nē – LTV vadībai jātaisnojas Saeimas komisijā
Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai trešdien, 20. janvārī, ķeroties pie informācijas uzklausīšanas par sabiedriskā pasūtījuma 2021. gada plāna, komisijas vadītāja Artusa Kaimiņa sēdes sākumā uzdotie trīs jautājumi sabiedriskās televīzijas vadībai par dažiem pēdējā laika satura izvēles jautājumiem izvērtās par visai kaismīgu diskusiju un pārmetumiem deputātiem mediju satura ietekmēšanā. Galu galā šīm diskusijām tika veltīta lielākā sēdes daļa. Tomēr vienu kļūdu – komponista Raimonda Paula 85. jubilejas sakarā – Latvijas Televīzijas (LTV) vadība atzina, bet citus pārmetumus uzskatīja par nepamatotiem.
Komerciālajiem medijiem ir iespēja pārraidīt sabiedrisko mediju Barikādēm 30 speciālizlaidumus
Latvijas elektroniskajiem medijiem ir iespēja pieteikties un saņemt iespēju pārraidīt 1991. gada barikāžu atceres speciālizlaidumus 2021. gada 20. janvārī, kurus veido Latvijas sabiedriskie mediji. Speciālizlaidumu programmu skatīt mājas lapā barikades.lv.
Atgādinām par apraides uzraudzības valsts nodevas samaksu
Elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, kuriem ir izsniegtas apraides atļaujas komerciālās nacionālās televīzijas programmas apraidei vai komerciālās pārrobežu televīzijas programmas apraidei, ir jāmaksā valsts nodeva 5691,48 euro apmērā par apraides tiesību īstenošanas uzraudzību 2021.gadā. Valsts nodevas samaksa jāveic līdz 2021.gada 31.janvārim.
NEPLP izstrādājusi vadlīnijas sabiedrisko mediju darbībai pēc iziešanas no reklāmas tirgus
Jaunais 2021. gads mediju nozarē nāks ar vēsturisku pagriezienu – Latvijas sabiedriskie mediji – Latvijas Televīzija, Latvijas Radio un portāls LSM.LV - izies no reklāmas tirgus. Tādējādi tie būs neatkarīgi no reklāmas ieņēmumiem. Bet skatītājiem un klausītājiem reklāmas “paužu” vietā nākamgad būs pieejamas vairāk nekā 1000 stundas jaunu raidījumu un cita kvalitatīva satura.
NEPLP atgādina elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem par pienākumu iesniegt reklāmas izcenojumus periodā pirms pašvaldību vēlēšanām
Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 11.panta trešā daļa noteic: “Elektroniskais plašsaziņas līdzeklis vismaz 150 dienas pirms vēlēšanu dienas nosūta Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika izcenojumus, ieskaitot plānotās atlaides un atlaižu piemērošanas kritērijus, visam priekšvēlēšanu aģitācijas periodam. Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome minēto informāciju nekavējoties publisko savā mājaslapā internetā.”
Ar valsts atbalstu Covid krīzes laikā nodrošināts darbs 276 žurnālistiem un citiem satura veidotājiem
Covid-19 krīzes dēļ pavasarī Latvijas mediji zaudēja trešdaļu ieņēmumu, taču, pateicoties valsts atbalstam, komerciālās televīzijas un radiostacijas varēja turpināt veidot nozīmīgu, daudzveidīgu saturu, nodrošinot darbu 276 mediju darbiniekiem, kuri saņēma arī pilnu sociālo apdrošināšanu.